torsdag 16. august 2007

Torsdag 16. august


I dag har nok vært den kjekkeste dagen hittil. I morges kjørte vi en time og et kvarter norover til en elefantcamp. Vi passerte flere rismarker på veien, og det var flotte grønne naturomgivelser. Når vi kom til elefantcampen så vi dem først når de badet i elven. Deretter hadde elefantene oppvisning for oss før vi kom til selve høydepunktet, nemlig å ri på elefant. Jeg og Audun satt i en liten slags korg oppå elefanten. Elefantpasseren satt på nakken til elefanten og styrte. Vi red både langs elven, i selve elven og inni jungelen. Det var flott. Etter en liten stund hoppet passeren ned fra elefanten og spurte om vi ville sitte på nakken. Audun var litt nølende, men seg sa ja med en gang. Så jeg fikk sitte på selve elefanten å gi et godt stykke. Det var veldig kjekt. Det var litt vinglete i starten, men jeg holdt meg litt i hodet til elefanten. Det var en snill elefant. Deretter satt vi i kjerre bak to okser. Det var veldig humpete. Så spiste vi lunsj langs elven. Det var veldig god mat. Siste post på programmet var elverafting. Vi satt på bambusflåter med plass til seks personer pluss to padlere. Det var stort sett veldig rolige forhold i elven, men et lite stykke var det kraftig strøm. Da fosset vannet oppover leggene, for det var ikke tetting mellom bambusstokkene. Men jeg holdt beine høyt opp, så jeg ikke ble våt. Det var flott natur langs elven, og vi såg elefanter langs elvebredden. Vi padlet under et stort tre som hang utover elven, og der fikk vi se en slang som lå og hvilte. Vi så også flere bolighus og bananplanter. Etter fire timer med elefanter, okser og rafting kjørte vi hjemover til hotellet. Vi var alle litt trøtte etter alle opplevelsene. Akkurat nå pøsregner det ute. Det er regntid i Thailand nå. Det har ikke regnet så mye mens vi har vært her, men etter vi kom hjem fra turen har det høljet ned. Men det er bra det ikke regnet når vi var på tur.