mandag 9. juli 2007

Sommerstevne


På tirsdag reise jeg (Elin), mine foreldre og min bror til et sommerstevne på Skeikampen 38 km nord for Lillehammer. Vi bodde i en stor og fin hytte, og deltok på alle møtene på stevnet som foregikk på et hotel. Vi var på tre møter hver dag i tillegg til at det var sang, musikk og vitnesbyrd etter kveldsmøtet. Så vi var ikke ferdige med møter før nærmere halv ett på natten. Derfor gikk vi ikke på bønnemøtet som begynte kvar på ni om morgenen, men slappet litt av før bibeltimen kl. elleve. Gjennomsnittsalderen på deltakerne var forholdsvis høy, men vi snakket med mange greie folk. I dag formiddag var siste møtet. Vi kjørte over Filefjell hjem til Bergen. På fjellet møtte vi geite. Det var samme stedet som der vi møtte geitene når vi kjørte flyttelasset fra Oslo. Men denne gangen var det flere hundre geiter. Lenger nede i veien kjøpte jeg skikkelig brunost og speket geitekjøtt. Jeg tenkte at vi kan ha dette med oss til Kina. Så når vi savner den norske maten altfor mye kan vi ta frem brunosten og spekeskinken. Det har vært en fin uke med mye åndelig innhold i tillegg til at vi koblet av med en tur til Lillehammer, hyttekos og geiter på fjellet.