tirsdag 31. juli 2007

Innkjøp


Når vi reiser til Kina sender vi ingen storbagasje, men tar med oss 30 kg i kofferten på flyet i tillegg til 10 kg i håndbagasjen. Pakkelisten er veldig lang, men 40 kg er ikke så veldig mye. Håper vi prioriterer riktig hva vi pakker ned. I går og i dag har jeg (Elin) vært på handletur for å handle informasjonsbøker om Norge, postkort til å henge på veggen, supplert innholdet i førstehjelpsskrinet, kjøpt halspastiller, suppe- og sauseposer, norsk sjokolade med mer. I tillegg er det kjekt å ha med noen juleduker, pepperkakeformer, norske flagg og påskepynt. På spesielle anledninger, eksempelvis bursdag, jul og 17. mai, kan det være kjekt å ta frem noe fra Norge. På fredag skal jeg igjen inn til byen for å hente noen sandaler som er til reparasjon, hente reservebriller som jeg har kjøpt og hente to filmer som jeg har levert inn til fremkalling hos Foto Knudsen. Det er mye som må gjøres, men jeg tar det i rolig tempo uten å stresse. Det mest gledelige i dag er at vi kanskje blir kvitt de to siste kattungene. En dame skal komme og se på dem senere i dag.