mandag 10. november 2008

Reising

Mens Audun er på jobb og skole er Elin i dag hjemme og pakker til reisen i morgen. Elin reiser til Bergen i morgen, og Audun kommer to uker etter (25. nov.) Jeg må reise hjemmefra tirsdag kl. 0600 kinesisk tid (mandag kl. 2300 norsk tid), og er fremme i Bergen kl. 2220 norsk tid (0620 kinesisk tid). Jeg har da vært på reise i over et døgn. Jeg reiser først til Beijing og deretter til København før jeg lander i Bergen. Jeg gleder meg til å gå på Starbucks på flyplassen i Beijing og kjøpe kyllingsandwich og iskaffe. Dessuten blir det veldig kjekt å se igjen Siko (Helges hund). Han var bare valp i sommer, men har nok vokst mye på disse månedene. I dag har jeg fullt program. Jeg skal blant annet pakke, rippe musikk til MP3-spilleren, kjøpe julegave til hushjelpen, handle inn litt mat til reisen. Men jeg skal også til neglebehandling. Der skal jeg bare sitte og slappe av i en time. Jeg håper å bli ferdig med alt før Audun kommer hjem, slik at vi kan slappe av i kveld og kanskje se en film. Men før en reise har jeg alltid reisefeber, så det blir nok litt pakking og ordning også i kveld.